Kampania AdWords

Reklamy w kampanii AdWords wyświetlają się w wynikach wyszukiwania oraz w całej sieci Google. Tekst, który umieścimy w reklamach może skutecznie pomóc w promocji usług i produktów w sieci. Jednak trzeba zadbać o jakość tekstu. Do dyspozycji jest tylko po 30 znaków w nagłówkach i 80 znaków w tekście, trzeba więc maksymalnie wykorzystać potencjał kilku słów.

Jak stworzyć dobry tekst?

Zanim stworzysz tekst zastanów się co sprawia, że oferta Twojej firmy jest wyjątkowa? Warto podkreślić unikalność usług lub przedmiotów. Pomyśl też czego odczekujesz od klientów, wtedy będziesz wiedział jak ich zachęcić do podjęcia działania. W tekście warto użyć słowa kluczowego, z pomocą funkcji wstawiania słowa kluczowego. Funkcja ta pozwala pokazać to słowo, które jest najbliższe zapytaniom użytkownika. Warto wykorzystać kilka słów reklamy, by poinformować użytkowników o promocjach, ofertach specjalnych czy o wyjątkowo korzystnych cenach. Warto stworzyć kilka opcji o sprawdzić, które osiągają lepsze wyniki.

Jak nie powinna wyglądać reklama tekstowa w AdWords?

Mając mało miejsca do dyspozycji najlepiej unikać pustych, nic nie znaczących epitetów – „najtańszy”, „najlepszy”, „najwyższej jakości” to określenia, które nic nie mówią. Trzeba też unikać powtórzeń. Zdarza się, że w opisie pojawiają się te same słowa co w nagłówku np. „Sklep rowerowy… sprzedajemy rowery…”. Warto używać konkretnych informacji – lepiej prezentuje się „obniżka 50%” niż „atrakcyjne rabaty”.  Przed uruchomieniem reklamy AdWords trzeba też sprawdzić czy w tekście nie ma błędów ortograficznych, gramatycznych lub literówek. Takie błędy robią bardzo niekorzystne wrażenie na klientach, podobnie jak używanie potocznego języka. Nie należy też nadużywać znaków interpunkcyjnych oraz symboli, a także wielkich liter. Mając wątpliwości można zajrzeć do standardów reklam, które są szczegółowo opisane w Centrum pomocy AdWords. Opublikowane tam zasady dotyczą bardzo wielu przypadków. Znaleźć tam można też dokładne informacje dotyczące kwestii technicznych i redakcyjnych tekstów reklamowych.