kobieta w biznesie
Marketing

Reklama w internecie

Jak niewielkim kosztem reklamować swój biznes?

Każdy kto prowadzi firmę wie, że koszty reklam w mediach tradycyjnych mają zaporowe ceny. Aby osiągnąć wymierny efekt trzeba naprawdę dużo zainwestować. A na to małe i średnie firmy zazwyczaj pozwolić sobie nie mogą. Rozwiązaniem jest wykorzystanie na dużą skalę internetu.

Marketing internetowy

Istnieje wiele sposobów by zareklamować się w sieci. Można korzystać z płatnych reklam w wyszukiwarkach, z reklam displayowych, z sieci partnerskich i afiliacyjnych, można tworzyć portale w mediach społecznościowych i z ich pomocą realizować kampanie reklamowe, dobrym pomysłem jest zaangażowanie w promocję firmy influencerów. Oczywiście możliwości jest znacznie więcej, a ich zaletą jest fakt, że nie potrzeba dużego budżetu aby dotrzeć do wybranej grupy docelowej z ofertą firmy.

Darmowe sposoby na reklamę

Mając dobry pomysł na promocję swojej firmy i kreację wizerunku można nawet skutecznie zareklamować się prawie lub nawet zupełnie za darmo. Sposobem na to jest tworzenie ciekawych treści, które użytkownicy internetu będą sami rozprzestrzeniać po sieci. Może to być blog z eksperckimi poradami, można stworzyć ciekawy fanpage na Facebooku, na którym będziemy angażować fanów, świetnym pomysłem jest także stworzenie własnego kanału na YouTube i publikowanie interesujących materiałów filmowych. Bardzo opłacalne jest również tworzenie różnych wydarzeń, do udziału w których będziemy mogli zaprosić naszych fanów i klientów. Aby firma była widoczna w świecie online i offline musi być aktywna społecznie. Wspieranie inicjatyw społecznych i lokalnych wydarzeń daje więc duże korzyści. Po pierwsze kreujemy w ten sposób pozytywny wizerunek firmy, a po drugie mamy szansę na pojawienie się w mediach tradycyjnych jak radio czy telewizja.

Jakość, nie ilość

Praktyka pokazuje, że jeśli w wielu miejscach zaznaczymy swoją obecność, to tym lepiej dla naszej firmy. Największe sukcesy osiąga się działając wielotorowo. Ale trzeba pamiętać, aby zawsze mieć coś ważnego do powiedzenia odbiorcom. Jeśli nie mamy czasu lub środków finansowych na to by efektywnie działać w wielu kanałach, to lepiej z części z nich zrezygnować. Fanpage, który ma 20 followersów i stare treści, blog, na którym publikujemy wpis raz na kilka tygodni, kiepskiej jakości zdjęcia lub filmy, nie przyciągną do nas klientów, a wręcz stworzą fatalne wrażenie i niekorzystny wizerunek firmy. Dlatego w takiej sytuacji o wiele bardziej korzystne będzie zrobienie wartościowej strony internetowej i efektywne pozycjonowanie jej lub inne podobne działania, do realizacji których w pełni się zaangażujemy.

 

You may also like...